piątek, 25 marca 2016

Zrobię coś dla siebie, bo mogę!



Mam za duże nogi; moja pupa jest zbyt mała; moje uda to sama galareta, która o sobie przypomina, kiedy robię choćby mały krok podczas spaceru; tak się sobie nie podobam; ta oponka na moim brzuchu jest okropna, nie mogę już na nią patrzeć; moje nogi to patyki, chciałabym mieć piękne, kobiece i umięśnione; co ja mam robić… - nie uwierzę, że nigdy nie powiedziałaś sobie w duchu i w myślach tak samo, choćby jedną formułkę. Też byłam w tym miejscu, wciąż jestem. Wciąż się sobie nie podobam, wciąż narzekam, wciąż znajdę jakiś nowy kompleks, coś, do czego mogę się przyczepić. Ale po co? Dlaczego my, kobiety, marnujemy czas na to, by przejmować się swoim ciałem aż tak bardzo? Zawsze jest odpowiedni czas, by coś w sobie zmienić, zmienić w swoim odżywianiu, diecie, w swojej aktywności fizycznej. Warto pomyśleć o tym, jakie efekty przyniesie nam ciężka praca nad własnym ciałem, poczujemy się zdrowsze, przepełnione energią, skończymy z kompleksami i smutkiem, gdy będziemy patrzeć na swoje ciało! To jest ten czas, w którym to Ty coś zmienisz! Gotowa? Zaczynamy? Let’s go!



Po pierwsze musisz się zastanowić; czego byś chciała? Jaki jest Twój cel? Zgubić parę zbędnych kilogramów, wyrzeźbić ciało, przybrać trochę na wadze?
Tylko wybierz słusznie. Zastanów się mocno. Pokażę Ci teraz pewne zdjęcie, które pomoże, mam nadzieję, wybrać Ci to, co piękniejsze, lepsze i zdrowsze dla Ciebie.







Jak chcesz wyglądać? Jestem przekonana, że tak jak na zdjęciach umieszczonych po prawej stronie. Szczerze wtrącając; boli mnie to, co niektóre kobiety, a nawet i mężczyźni robią ze sobą, doprowadzając się do stanu krytycznego. Anoreksja, bulimia, wszelkie zaburzenia odżywiania – to nie prowadzi do piękna, a wręcz przeciwnie! To zabija. Coraz częściej spotykam się z tzw. Motylkami, choćby na takim portalu jakim jest ask.fm. Śmiało możecie mnie za to hejtować, ale ja nigdy nie zrozumiem i nigdy nie poprę rozprzestrzeniania takich profili! Promowania anoreksji! Dziewczyny, które są w takim stanie, muszą otworzyć oczy, muszą jak najszybciej pozwolić dać sobie pomóc. Uważam, że żadna z Was nie chce skrzywdzić aż tak swojej rodziny, swojego rodzeństwa, swoich rodziców. Fakt faktem, to Twój wybór – czy wybierasz wychudzenie czy kobiece kształty. Ale czy nie lepiej wybrać DOBRZE? Chude NIE JEST PIĘKNE.





Ale przejdźmy dalej. Jeśli już wyżej poruszyłam kwestię „motylków”,  to teraz postawię pytanie. Odchudzanie – złe czy dobre? Kiedy odchudzanie zachodzi już zbyt daleko?

Po pierwsze; musisz mieć się z czego odchudzać – zapewniam, odchudzając się z kości na ości, zrobisz sobie poważną krzywdę! Po drugie; zdrowe odchudzanie da Ci lepszy efekt i będziesz czuła się o niebo lepiej, niż gdybyś odchudzała się niezdrowo. Dieta zawsze stanowi 70% sukcesu, nieważne, czy chcesz modelować ciało, robić mięśnie, czy zrzucać kilogramy. Głodówki zrobią Ci krzywdę – wyniszczą Cię od wewnątrz, zaczną wypadać Ci włosy, Twoje paznokcie będą bardziej zniszczone, tak jak i cera. Do tego dojdą napady, będziesz rzucała się na jedzenie w błyskawicznym tempie, pochłaniała wszystko, a później zaczniesz tego żałować, bo będzie ryzyko wystąpienia choćby efektu jojo. Po co? Po trzecie; musisz mieć w sobie dużo zaparcia i cierpliwość, to najważniejsze. W tydzień czy dwa, nie zrzucisz nie wiadomo ilu kilogramów, potrzebujesz czasu by zaczęły zachodzić w Twoim ciele zmiany, ale nie poddawaj się ani nie załamuj, gdy po miesiącu nie zobaczysz zadowalających efektów! Jeśli będziesz robiła wszystko poprawnie, one przyjdą i to tak satysfakcjonujące, że sama nie będziesz mogła wyjść z podziwu. I wierzę, że Ci się to uda.

Chcę zacząć się odchudzać, jaki zrobić pierwszy krok? – musisz znać swoje zapotrzebowanie. (obliczysz je tutaj: KLIK). Następnie, od swojego zapotrzebowania (nie BMR!) odejmij 300/400 kalorii. Jeśli chcesz być dokładna, możesz zainstalować sobie na telefon, czy nawet poszukać takiej strony w internecie, która liczy kalorie, choćby na początek. Z czasem będziesz już wiedziała co ma ile czego. Ja z całego serca polecam aplikację jak i stronę MyFitnessPal. Następnie, musisz zaplanować sobie ile będziesz jadła makroskładników (ta aplikacja po wpisaniu kalorii, powinna Ci to wyliczyć, jednak możesz to zmienić) – pamiętaj, nie za dużo węgli, nie za mało tłuszczy i białka. Drugi krok? Odstaw słodycze, fast foody, inne śmieciowe jedzenie – białe produkty zamień na ciemne, nie podjadaj pomiędzy posiłkami, których w Twojej diecie musi być co najmniej 4-5. Pij dużo wody. W internecie jest mnóstwo dietetycznych przepisów, pamiętaj, by używać zamienników. Zamiast oleju roślinnego, użyj oliwy z oliwek, oleju kokosowego czy nawet migdałowego. Zamiast mąki pszennej postaw na żytnią lub owsianą. Zamiast płatków czekoladowych nestle, które dla wielu osób są „niebem w gębie” postaw na płatki owsiane, które w połączeniu z owocami, jogurtami naturalnymi, czy orzechami i migdałami są jeszcze lepsze od tej chemii!




I pamiętaj! Nie głodź się, bo to przysporzy Ci wielu problemów – rozwalisz i spowolnisz swój metabolizm, doprowadzisz do wielu niedoborów, a co gorsze, w Twojej głowie może zrodzić się mnóstwo głupich i złych pomysłów, chorób. Postaw na zdrowie, to jest najważniejsze i to powinnaś utrzymywać najlepiej jak potrafisz.

A co z ćwiczeniami? Jak ćwiczyć, co i kiedy? – Cardio, interwały – przy redukcji są najlepsze. Możesz je również połączyć z siłowymi, ale pamiętaj, wtedy najpierw siłowe, potem cardio. Np. rano ćwicz siłowo, wieczorem spalanie. Bieganie, skakanka, jazda na rowerze, na rolkach, na łyżwach, długie spacery – zdecydowanie na tak! Jeśli chcesz ćwiczyć ćwiczenia cardio, pamiętaj, że mają sens, gdy trwają co najmniej 30 minut – wtedy tkanka tłuszczowa zaczyna się powoli spalać. Ćwiczenia spalające możesz wykonywać maksymalnie 6 razy w tygodniu, zawsze musisz mieć choćby jeden dzień wolnego od treningów, by ciało i mięśnie mogły się zregenerować.

Jakie ćwiczenia z YouTube na spalenie tkanki tłuszczowej? – Przedstawię tu kilka propozycji ćwiczeń z różnymi trenerkami.


1. Turbo spalanie z Ewą Chodakowską.
2. Turbo spalanie - Trening odchudzający.
3. Trening całego ciała z Mel B.
4. Intensywny trening cardio z fitappy.
5. Trening interwałowy dla początkujących.

I wiele innych znajdziecie również na yt, można śmiało dobrać coś pod siebie!



Zróbmy rzeźbę! - co, jak, co na początek? 
Tak jak już wspominałam wyżej, potrzebujesz znać swoje zapotrzebowanie. Już o odpowiedniej diecie nie muszę wspominać ponownie. Więc jaki kolejny krok? Teraz zamiast cokolwiek odejmować, będziemy dodawać. 300/400kcal, które odejmowałyśmy przy redukcji (odchudzaniu) teraz będziemy dodawać, do swojego zapotrzebowania. Ale nie musisz tego robić, dodanie kalorii do zapotrzebowania będzie skutkowało tyciem przy czym ćwicząc, będziesz to spokojnie przerabiać na mięśnie. Równie dobrze możesz zostać na utrzymaniu, czyli na swoim normalnym zapotrzebowaniu, bez odejmowania i dodawania kalorii do bilansu.
Co jeśli chodzi o dietę? Wiadomo, zdrowo zawsze dobrze. Po treningu pamiętaj, by uzupełnić swoją dietę w białko i węgle. I pamiętaj o tym, by śniadanie było syte i pożywne, aby dało Ci energię na cały dzień. Jedzenie zgodnie z zapotrzebowaniem lub powyżej zapotrzebowania da Ci lepsze efekty, niż gdy będziesz jadła poniżej. Pamiętaj o tym, mięśnie muszą mieć się z czego budować!





Ćwiczymy siłowo! Maksymalnie 5-6 razy w tygodniu, jak już wiesz, mięśnie muszą mieć czas na regenerację. Podam teraz kilka propozycji ćwiczeń siłowych z różnymi trenerkami z YouTube. Oczywiście będzie ich niewiele, ale z pewnością poradzisz sobie ze znalezieniem więcej na wszystkie partie ciała, które chcesz ćwiczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=N0Yo1g-NcTI
2. Ćwiczenia na pośladki z Mel B i Cassey Ho.
3. Ćwiczenia na nogi Mel B.
 Przestrzegając diety i regularności w ćwiczeniach, dojdziesz do celu szybciej niż się tego możesz spodziewać! Trzymam za Ciebie mocno kciuki i wierzę, że podołasz zadaniu i będziesz podążać za celem, jaki sobie ustanowisz. Powodzenia!

Mam nadzieję, że mój post pomógł Ci troszkę w podjęciu decyzji i pobudził do zmiany trybu życia. Jeśli masz jakieś pytania, możesz zadać mi je tutaj: ASK, lub na Instagramie czy Facebooku.


 Miłego dnia i spokojnych świąt życzę!





13 komentarzy:

  1. Świetnie rady dla osób, które mają w planach odchudzanie. Ważne żeby robić to z głową! Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    http://jjakubowski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Własnie zaczęłam niedawno zrzucać zbędne kilogramy z Chodakowska , dzięki ćwiczenia samopoczucie jest lepsze a to dla mnie ważne. Zero słodyczy i potraw wysoko kalorycznych , które tak bardzo lubię:)
    Ale przede wszystkim powinniśmy akceptować samych siebie , nie wyszukiwać co rusz nowych kompleksów.
    Bardzo przydatny post Kochana.

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie uważam, że moje ciało jest najgorsze (zwłaszcza, gdy dobrze się ubiorę i lekko wciągnę brzuch) ale mimo wszystko pragnę zrzucić, parę kilo zanim cieplejsze dni nadejdą. Za to szkoda mi osób, które dobrowolnie CHCĄ się nabawić anoreksji (znam i takie) oraz te, którym dieta zdecydowanie by się przydała - dla zdrowia. Ale niestety ani jednym, ani drugim przemówić do rozsądku się nie da.

    http://gorzkaczekoladax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. To świetne że bycie fit jest teraz w modzie, jednakże irytuje mnie gdy ktoś co chwila wstawia zdjęcia typowo na pokaz
    http://blekitnypamietnik.blogspot.com/2016/03/3-years-ago.html

    OdpowiedzUsuń
  5. wszystko zalezy od nas, naszej determinacji!

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny blog i fajne porady na pewno z nich skorzystam :) zapraszam do siebie :) http://fotografia-anuli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. fajna motywcja, ja osobiście to chciałabym trochę przytyć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post! Muszę go pokazać mamie która ma postanowienie aby schudnąć ;D
    Może ja także skorzystam :)
    Ważne aby akceptować siebie i nie zapomnieć o tym że każdy ma swoje wady i zalety :)
    http://anita-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja się wciąż odchudzam, ale wziąć moja dieta jest mizerna i co schudnę to zajem ;d
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo motywacyjny wpis! Obserwuję!
    Prowadzę zdrowy styl życia, jednak wszystko z rozsądkiem! :) Nie jem mniej, po prostu lepiej...
    Karolina
    Mój blog: http://karolinaprzybyl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Super poradnik, wszytko opisałaś z świetną dokładnością :)
    Ja póki co chudnę, potem rzeźba ^^
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny wpis. Duża dawka motywacji.
    Zapraszam do mnie : http://recenzjeuzolzy.blogspot.com/ :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się z Tobą w 100%. Wychudzone i nieszczęśliwe nie jest piękne, za to szczupłe i zdrowe jak najbardziej. Polecam Ci też ćwiczenia z XHIT i kalendarze miesięczne z Blogilates :)

    Natalia z natsbynat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń