środa, 4 maja 2016

Mój zestaw ćwiczeń.

Cześć! Wiele osób pyta mnie o moje ćwiczenia, jakie wykonuję W DOMU. Nie mam możliwości uczęszczać na siłownię, czego bardzo żałuję, nie mniej jednak to się zmieni w najbliższym czasie.
Przechodząc do sedna. Jest wiele zestawów ćwiczeń, które wykonywałam. Sama dobieram ćwiczenia pod siebie, wybieram te, które mi się podobają, które działają na różne mięśnie, a nie tylko na jedne. Aktualnie dany zestaw robię już od 2 miesięcy i jestem z niego zadowolona. Przy niektórych ćwiczeniach używam obciążenia, jednak nie mam ciężarków - zastępuję je butelkami wody po 5l lub plecakiem wypchanym książkami. Zestaw składa się z ćwiczeń na trzy partie ciała: BRZUCH, NOGI I POŚLADKI. Plan na każdą partię ciała rozpisany jest w 12 seriach, 1 seria = 30 powtórzeń.



BRZUCH:
1) Zwykłe, klasyczne brzuszki / 2 serie po 30 powtórzeń
2) Przekładanie dłoni na boki w pozycji lekko siedzącej, nogi i stopy nie dotykają podłoża / 2x30 *tu używam obciążenia (1 butelka wody 5l lub plecak wypchany książkami)*
3) Plank na boku, wyciągnięta ręka do sufitu - przyciąganie jej do pleców, powodując lekki skręt tułowia / 2x30
4) Pozycja leżąca, nogi złączone i uniesione w górę; opuszczanie jednej nogi w dół, powrót do pierwotnej pozycji i rozchylenie nóg na boki; złączenie obu nóg i opuszczenie drugiej nogi / 2x30
5) Pozycja lekko siedząca podparta; poruszanie prostych nóg w powietrzu w górę i w dół naprzemiennie / 2x30
6) Pozycja klęcząca, proste dłonie oparte na podłożu; przyciąganie prawego kolana do lewego łokcia, następnie lewego kolana do prawego łokcia / 2x30

NOGI:
1) Pozycja siedząca, dłonie z tyłu pleców wyprostowane, pięty na podłożu, reszta ciała lekko oderwana od podłoża; wymachy nogi w powietrzu do boku i z powrotem, robiąc tak jakby łuk i kąt ostry / 2x30
2) W pozycji stojącej, dłonie oparte na biodrach, nogą zataczamy kąt prosty kierując nogę do przodu i po tej samej linii do tyłu / 2x30
3) Pozycja leżąca, nogi proste uniesione do góry; łączenie (do nożyc) i rozłączanie (na boki) / 2x30
4) Unoszenie prostej nogi w pozycji bocznej leżącej / 2x30
5) Klękamy na kolana, dłonie złączone pod brodą, przechodzimy z uklęknięcia do tzw. "ściany płaczu" - najpierw prawa noga, dostawiamy lewą, następnie prawą przechodzimy z powrotem do klęknięcia i dostawiamy lewą /2x30
6) Przysiady na szeroko rozstawionych nogach /2x30 *tu stosuję obciążenie w postaci plecaka z książkami*

POŚLADKI:
1) Przysiady na nogach rozstawionych na szerokość bioder /2x30
2) Pozycja leżąca, nogi zgięte w kolanach, jedna noga wyprostowana i uniesiona; unoszenie bioder /2x30
3) Plank na prostych dłoniach, przyciąganie do klatki piersiowej jednego kolana i wypychanie nogi jednocześnie ją prostując do góry /2x30
4) Pozycja klęcząca, dłonie proste, noga uniesiona na bok; wymachy nogi w kolanie /2x30
5) Pozycja boczna leżąca; jedna noga (ta na której leżymy) jest ugięta w kolanie i lekko wysunięta do przodu, drugą nogę przyciągamy do góry i prostujemy ją w przód (po linii zgiętej pod nią nogi), powrót i prostowanie nogi w dół /2x30

Po każdym treningu obowiązkowo rozciąganie.
UWAGA. Jeśli jest ćwiczenie w przypadku nóg lub pośladków, np. " wymachy nogi" - są przeznaczone na to ćwiczenie 2 serie = 1 seria na jedną nogę, 2 seria na drugą. :)
Mam nadzieję, że opisałam ćwiczenia dość jasno, gdyby ktoś chciał z nich skorzystać. :)



Mam nadzieję, że mój post okazał się przydatny. Cieszę się, że dotarłaś/łeś aż tutaj i przebrnąłeś przez całość! Pozdrawiam, miłego dnia życzę i powodzenia dla wszystkich tegorocznych maturzystów! :*

1 komentarz:

  1. Skorzystam z kilku ćwiczeń! ;)
    Karolina
    Mój blog: http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń